26 november 2012

New sewingprojects


Mijn naaimachine maakt overuren…! Ik ben heel vereerd dat ik mag meewerken aan het derde boek van Eline Pellinkhof! Ze schreef al twee boeken vol prachtige zelfmaak ideeën en nu staat de derde op stapel. Wat en hoe dat blijft natuurlijk nog een verrassing, - topsecret J - het beeld hierbij blijft daarom lekker vaag. Ik kan er verder nog niet veel over loslaten, maar dat het leuk wordt…dat is natuurlijk zeker! Per 1 april 2013 ligt het nieuwe boek in de winkel.
Maar dat is niet het enige waar de naaimachine voor zoemt, ik ben ook bezig een project uit te werken wat al langer in m’n hoofd zit. De stapels stofjes die ik heb liggen,  brachten mij op het idee meer te doen met bestaande spullen, een thema waar ik al vaker mee gewerkt heb: “use what you have”, een secondhandmade-project. Want als je goed om je heen kijkt, ligt er van alles onder handbereik dat op het punt staat te worden afgedankt, maar wat misschien wel een tweede – beter – leven verdient en zich goed laat verwerken in een mooie homedeco. Het balletje kwam vorige week aan het rollen toen Yzette (een dorpsgenoot) van Soyz me vroeg om aan een home-sale mee te doen. Een aantal dames bij mij in het dorp organiseren een verkoop thuis met zelfgemaakte dingen, maar er ontbraken nog wat home-accessoires. Yzette: “Heb jij niet wat in te brengen..?” Ik: Eh..ja, natuurlijk wel, ideeën genoeg, wat zei  je, volgende week..???” dus nu in versneld tempo wat ideeën uitwerken!
Later zal ik meer laten zien,  nu weer achter de naaimachine en aan het werk!

My sewingmachine is making over time…! I’m very honoured that I may contribute to Eline Pellinkhof ‘s next book. She already made two books full of beautiful home decorations and now a third one is on its way. I can’t tell what it’s going to be like, it must stay a surprise –(top secret J!)-, but a good one, that’s for sure. It will be available the first of April 2013.
But that’s not the only project I’m working on, I have had some ideas in my head for quite some time about making homedecorations with used or old scraps of fabrics, the “use-what-you-have” theme that I like a lot, a 'secondhandmade' project. Things were speeded up a bit when I talked to Yzette from Soyz the other day who asked me to join in a homesale. They needed some homedecorations to complete the offer. “If I had something to sell…? Eh…well, when is this homesale?.. next week??., sure, why not,  I can make something…!”
So, back to work now, I will show you later what it is all about.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Arda,
    Net je blog ontdekt,vind de collages erg leuk!
    En inderdaad de meeste van ons hebben zoveel liggen waar je wat leuks van kunt maken....
    Ik heb last van de eigenschap dat ik in ieder prulletje of frutseltje een mogelijkheid zie om er wat mee te doen, al weet ik op dat moment meestal zelf niet wat ..maar weggooien is er dan niet bij.
    Succes met het maken van je home-accessoires voor de home sale!
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk allemaal. Veel succes met je projecten :)

    BeantwoordenVerwijderen