30 mei 2013

Make your own magazine

Je eigen tijdschrift maken, een echte glossy zeg maar, dat kan nu! Ondanks de dip die de tijdschriftwereld beleeft, door alles wat er online te lezen en te vinden is en de verkopen die maar terug lopen, blijft het gevoel van een papieren blaadje in handen houden niet te evenaren. En  nu is het mogelijk om online je eigen blad te maken, te vullen naar eigen idee en te laten drukken. Voor de verjaardagen van mijn beide ouders  -kort na elkaar jarig en allebei een kroonjaar dit keer – maakte ik, samen met broers en zus (en alle aanhang en kinders), een magazine vol foto’s, verhalen, recepten en tekeningen op de site van Jilster
Making your own magazine, a true glossy, is now possible! Despite the dip in magazine-land, with disappointing sales due to online content, is holding a paper magazine in your hands still gives a all-time feeling. Now it is possible to make your own magazine online, to fill it with your own content and have it printed. Because both my parents celebrated a special birthday shortly after one another, I made a magazine –with brothers, sister and kids –filled with stories, photo’s, recipes and drawings on the website of Jilster.

Neem eens een kijkje, voor elke verjaardag, huwelijk, jubileum of wat voor reden ook maak je een toepasselijk blad. Elke bladzijde kun je zelf vormgeven of je kunt gebruik maken van een voorbeeld waar je dan je eigen tekst en foto in plaatst. Je kunt het blad online delen en/of  laten drukken. Vanaf 32 pagina’s wordt het zo mooi in elkaar geplakt, niet van een echte glossy te onderscheiden. Ik heb altijd al een keer ‘hoofdredacteur’ van een blad willen zijn, nu had ik mijn kans. Wat vind je, kun je een mooie reden of thema bedenken? Geloof me, het is erg leuk werk en verslavend ook nog!
Have a look: for any birthday, marriage or any other thinkable event you can make a suitable magazine. Every page you design yourself or you can use examples in which you replace text and pictures. You can share the magazine online or/and have it printed. From 32 pages on it gets this profi, glossy magazine look. I had always wanted to be a editor, so I took my chance.. What do you think, can you think of some good reasons or theme’s to get started? Believe me, it’s fun and addictable too!

1 opmerking:

  1. En alweer zo'n super tip!! Dit lijkt mij geweldig, ga ik ook onderzoeken :-). En nu stop ik met reacties hoor.

    BeantwoordenVerwijderen