5 november 2012

Color inspiration card

Het wat vergrijsde plafond en de verkleurde muren van onze slaapkamer ontlokte onlangs manlief de woorden: “zeg, zullen we eens wat aan de kleur van deze kamer doen..?” En dat hoef je mij geen twee keer te zeggen!  In mijn hoofd maak ik direct allerlei plannen; ik ga eens midden in de kamer zitten, kijk om me heen en maak me voorstellingen van wat allemaal kan, mooi en leuk zou zijn. Vrij snel daarna bedenk ik me ook wat praktisch en haalbaar zou zijn, want ook deze keer zal het een budgetvriendelijke make-over moeten worden. Ik richt me dus vooral op kleur: nieuw kleurtje op de muur en kast, een nieuwe stoffen overtrek voor het hoofdbord. En passant zal ik ook eens de plinten schilderen, die verkeren nog steeds in de staat van hoe we het 16 jaar geleden aantroffen….De stapels woonbladen die ik doorblader voor inspiratie bieden niet direct uitkomst: hoe meer beelden je ziet, hoe meer mogelijkheden zich aan je opdringen. Maak dan nog maar eens je keuze uit al die verschillende sferen en kleurbeelden… ! Een tijdje later valt m’n oog op een beeld op Pinterest, hét online prik- en inspiratiebord van dit moment. Ik weet niet waarom nou net die ene foto me zo aanspreekt, dat is puur een gevoelskwestie. Ongemerkt raak je natuurlijk beïnvloed door de tijdsbeelden: wat je vaak ziet, ga je misschien vanzelf wel mooi vinden. En toch pik je nou net dit ene beeld eruit.
Ik maakte er een kleurkaartje bij, als steun bij m’n kleurkeuze straks in de verfwinkel en op m’n zoektocht naar stoffen. En dan aan de slag: hopelijk kan ik hier snel een serie ‘voor & na – foto’s’ laten zien! Wordt dus aan gewerkt, misschien dit jaar nog… ;-)
beeld: Marij Hessel via Pinterest
 Looking at the once-white-now-greyish ceiling in our bedroom husband said to me: “what about some new paint in this room?” Now, that always sounds like music in my ears… I immediately start making plans and pictures in my head: I sit in the middle of the room, look around me and imagine all the nice and beautiful possibilities. But then almost at the same time my practicality creeps in, this time too it has to be a budgetfriendly  make-over. So I aim mainly on new colors on the walls and furniture and a new cover for the bed-headboard. While painting I will also (finally, after having lived here for 16 years…) do the plinths. The stacks of interior magazines I go through for inspiration not always offer a solution: the more pictures you see, the more possibilities arise… then making a choice is so difficult! A while ago, when surfing on Pinterest I saw this image. I don’t know why you pick specific pictures above others, why some appeal  more to you than others, it’s a gut feeling I suppose. You’re probably much influenced by what you see around you at some given time.
Based on this photo I made a color inspiration card to put in my purse, as a guideline when shopping for paint and fabrics. And then to work, hopefully I can show some ‘before&after pictures’ pretty soon, maybe even this year… ;-)!Al een tijdje

3 opmerkingen:

  1. Verheug me nu al op de voor en na foto's! En Pinterest is echt ideaal om je inspiratie op te slaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nog niet zover dat ik zelf al een pinterest account heb, maar dat gaat er zeker komen, jij wel? Met zoveel plannen en maar een x aantal uren in de dag verzin ik altijd meer dan ik kan uitvoeren... maar de voornemens zijn er en die kamer staat bovenaan het lijstje :)

      Verwijderen
  2. Leuke inspiratie! Ben ook heel benieuwd naar de voor & na foto's (no pressure hoor...-;). Pinterest is echt verslavend. Ik ben er nu mee begonnen en als je een beetje visueel bent ingesteld, is het heerlijk om alsmaar mooie foto's 'op te prikken'!

    BeantwoordenVerwijderen