24 januari 2013

Crafty Afternoon

Gisteren aan het eind van de middag nog even bij de kringloop binnengelopen: altijd leuk om rond te neuzen en je ter plekke te laten inspireren door wat je vindt. Nog voordat ik binnen was begon het feestje al: kijk wat een leuk hek ze gemaakt hebben! De spijlen zijn lekker warm en kleurig ingepakt met breisels, wel toepasselijk op dit moment. Superleuk gezicht, ik ben wel een voorstander van zo’n ‘knitting guerilla’! Geeft een beetje kleur aan de omgeving en ontlokt een glimlach!
Yesterday I visited our local thriftstore to let me be inspired by my spontaneous finds. Before I stepped inside I was surprised to find their gate covered in beautiful knitting. Quite appropriate at this moment: the warm, woolen covers.  I really like this thing: ‘guerilla knitting’! It gives color to our surroundings and a smile on my face.
Met een stapel spulletjes kwam ik een half  uurtje later naar buiten en dit maakte ik er als eerste mee:
After 30 minutes of nosing around I stepped outside with my hands full of stuff and this is what I first made of it:
Een bijouterie etagère van wat bordjes en kopjes om alle ‘schmuck’ een beetje te organiseren in de badkamer. Die spulletjes slingeren altijd maar in het rond, zo hebben ze een mooi plekje gekregen.
A jewelry étagère made out of some plates and cups to organize my ‘schmuck’ in the bathroom. These small things always just lie around, now they have a nice place I can collect them on.

En dit maakte ik ook:
I also made this:
 

Een lief klein prikbordje gemaakt van een (lelijk) bedrukt canvasje, overtrokken met een lief stofje. Ik maakte het mezelf moeilijk doordat de stof met de bloemetjes dat ik gebruikte een beetje transparant was en ik dus 2 lagen moest maken. Anders is het zo gepiept: stukje fiberfill op maat van de lijst, stofje erom heen spannen, hoekjes netjes wegvouwen en achterop vastnieten. Randjes afplakken met een stukje tape en klaar ben je. Ik hang het prikbordje op m’n slaapkamer, voor mooie kaartjes of quotes. Die slaapkamer is nog ‘in wording’, ik maakte hier al een mooi kleurschema, maar ik ben bang dat ik wat afwijk van het plan… Het resultaat volgt (hopelijk)snel, zolang ik niet te vaak bij de kringloop binnenloop en nieuwe DIY-projectjes bedenk….
A sweet little pin-up board made out of a (ugly) canvas, which I covered with a nice piece of fabric. I took the long road…my fabric was a bit transparent, so I had to double the layer, but otherwise it is a simple job. Take a piece of padding and cut it in the size of the canvas. Cover this with your piece of fabric, fold the corners neatly to the back and staple. Tape the back for a nice finishing touch. I will put it in my bedroom, to use for nice cards or quotes. That bedroom is still in progress: I made a color scheme a little while ago here but I’m afraid I’m deviating a bit. I hope the result will follow soon, that is..if I don’t visit the thriftstore too often and think of new DIY projects all the time…

6 opmerkingen:

  1. Gaaf hè die spijlen van het hek!
    Heb op m'n Pinterest daar ook allemaal foto's van verzameld. Kan me goed voorstellen dat als je het in het echt ziet je inderdaad moet glimlachen...
    Heb je leuk gedaan die Canvas, heb ook nog wat liggen en stof genoeg, moet het ook gewoon een keer doen!
    Fijne dag nog,
    Groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen Letty! Ik was echt in een half uurtje klaar ermee, plan gewoon je momentje... ;-)

      Verwijderen
  2. Ik vind die servies etageres altijd al leuk, maar wist eigenlijk niet waar neer te zetten of wat ermee te doen. Dit is een geweldig idee, ga ik onthouden en even pinnen :) Nu nog even bordjes en schaaltjes verzamelen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd fijn om weer een reden te hebben voor 'n rondje kringloop, toch..?

      Verwijderen
  3. Heel leuk, dat hek had ik nog niet gespot! Gauw weer eens langs dus. Mooie spulletjes heb je van je vondsten gemaakt, altijd gezellig en handig zo'n prikbord. En leuk trouwens dat je hebt meegeholpen aan Elines zomerhuisboek. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke blog heb je! Leuk om te volgen.
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen