14 februari 2013

The things we do for love...

I shaped the word from a spare shoelace and some wire!

Al in het jaar 496 werd 14 februari uitgeroepen tot de dag van de Heilige Valentijn! Pas in de jaren negentig van de vorige eeuw heeft de Nederlandse commercie zich erop gestort, naar voorbeeld van de hartjes-gekte die overwaaide vanuit Amerika, zodat we hier al ver voor de datum worden overspoeld met allerlei ‘liefdes’-handel. Toen ik de liefde van mijn leven ontmoette, had hij er ook nog nooit van gehoord. Zelf ben ik vrij gevoelig voor trends en dat momentje van extra aandacht aan elkaar geven had ik al snel opgepikt. Manlief vindt dat-ie daar geen speciale dag voor nodig heeft… Ik? Ik hou stug vol...dus hier wat zelfgemaakte hartjes!
(en terwijl je van de hartjes geniet, luister even naar dit bijpassende muziekje!
Happy Valentine

Already in the year 496 the date of february 14th was determined as the day of Saint Valentine. Only in the 90’s of last century the Dutch commerce picked it up having the United States as an example. When I met the love of my life, he had never heard of it. Being quite sensitive for trends myself, I had noted that extra moment of attention for each other long before. Husband says he doesn’t need a special day to do that.. But I persist ... with some homemade hearts!  
(and while you’re enjoying my hearts, please listen to this appropriate song!)
Happy Valentine

1 opmerking:

  1. wat een happy berichtje met hartjes en muziekje! Happy Valentine yourself! x

    BeantwoordenVerwijderen