29 oktober 2013

The making of …. & handpainted wallpaper

Wanneer ik een stylingklus voorbereid, vormt het beeld zich meestal van te voren in mijn hoofd. Ik zie als het ware de plaatjes al voor me en zo zoek ik de spulletjes die ik voor de foto nodig heb bij elkaar. Ook voor m’n boekje vormden zich wel tientallen plaatjes in m’n hoofd, soms zelfs al voordat ik überhaupt iets genaaid had.
Opeens had ik bedacht dat er bij de fotografie ergens een stippenachtergrond moest komen. In plaats van een hele rol behang aan te schaffen, maakte ik zelf een paneeltje met stippen. Op een stuk basis wit behang zette ik met puntjes potlood een patroon uit. Met een rond sponsje (ik geloof dat dit notabene een krulspeld was…!) stempelde ik de stippen in twee kleuren. Het sponsje had eerst een gat, maar ik vond een hele stip mooier en vulde het met een kwastje op. Later bedacht ik me dat je ook heel goed de bovenkant van een verfrollertje gebruiken kunt.  Zo heb ik dus voor weinig tóch het plaatje wat in m’n hoofd zat. Best een leuk effect zo’n stippenwand en goed te doen voor een klein muurtje, toch?
Wat er voor het wandje op de foto staat..? Dat blijft nog een verrassing , dat staat straks in ‘t boekje! 
 When I’m preparing a stylingjob, images form in my head. I can ‘see’ the photo and choose my styling stuff based upon that. And so was the case with my book, sometimes even before I had sewed anything yet. Suddenly there was this background with dots. Instead of buying expensive (and way too much) wallpaper, I made my own. On a base of white basic wallpaper I made little pencil points in a pattern. With a small round sponge (I think this was a haircurler..!) I stamped the dots I two different colors. The sponge had a hole at first, but I liked it solid better, so I filled it in with a brush. After I was done I thought I could have used the top of a paintroller just as well… So, I have my picture that had formed in my head, but made on a shoestring. It would look good on a small piece of wall, wouldn’t it? Curious what’s in front of the wallpaper…? It has to stay a surprise a little longer, it will be in the book!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten