24 oktober 2013

The making of...and clearing out my office/head

De laatste weken zat ik tot over m’n oren in de stofjes (en stof..!)omdat ik druk doende was al mijn ontwerpen voor het boekje op tijd af te krijgen. Op tijd af voor de fotografiedag, die gisteren plaatsvond.  Joost, de fotograaf, kwam al vroeg in de ochtend en pas laat in de middag stond het laatste onderdeel op de kiek. We hebben flink doorgewerkt, ik deed m’n eigen styling en denk dat het allemaal goed is gegaan!  In al mijn voorbereidingen had ik niet veel oog meer om spullen op te ruimen. Vandaag was zo’n heerlijke dag, ik heb de deur van m’n atelierschuurtje wijd open gegooid, de bezem erdoor gehaald en alles weer op z’n plaats terug gelegd. Elk stukje stof, klosje garen, lintjes, spelden, flinters vlieseline, patroontjes, knopen, nou ja, alles wat bij het maken van leuke spullen komt kijken, ging weer in z’n eigen doosje. Hoe was dat spreekwoord ook al weer…? Zo van: een opgeruimd kantoor, zorgt voor een opgeruimd hoofd…? Dat kan ik goed gebruiken; ik moet nu aan de slag met alle werkbeschrijvingen, duidelijk uitleggen hoe de dingen die in het boek staan, gemaakt kunnen worden. Mijn aandacht wordt nu verlegd van naaimachine naar toetsenbord - dat ik trouwens ook eerst flink moest afstoffen…, het grote scherm gelukkig niet dankzij mijn functionele screensaver ;-)
Nog een update: het wordt volgende week geen Piet Hein Eek kastje schilderen voor mij, ik behoorde 
helaas niet tot de uitverkorenen. Veel succes gewenst aan alle gelukkigen!
Je kunt nog wel een stem uitbrengen op één van die leuke, gepimpte tote-bags bij DaWanda en zelf ook kans maken op een cadeaubon! Neem een kijkje op DaWanda. Doen hoor! 


cleaning and ordening all my stuff, does anyone have a great idea for fabricstorage...?
These last weeks I was covered in fabrics, busy preparing all my designs for my book and for the big photography-day: yesterday. Joost – the photographer – arrived early in the morning and it was not until late afternoon that we were finished. I did my own styling and I think all went well ! when taking all my preparations I didn’t clean up much in my studio. Today was such a lovely day, I opened my door of my studio/shed and cleaned out every bit of it. Every piece of fabric, yarn, button, ribbon, pattern or anything you need to make nice stuff went back in their own little boxes. How does one say it…? A clean office gives a clean head…? I do hope so, I need it! I have to write all the instructions to the designs yet! So I move from sewingmachine to computerscreen, something I didn’t have to dust thanks to my handy screensaver ;-)
Latest update: No painting a Piet Hein Eek design cabinet for me, pity, pity..I was not among the chosen ones. I say: Good luck to all the happy painters!
You can still have a look at the tote-bag competition for DaWanda.  If you make a vote you can win a nice voucher! Go and have a try!


 

4 opmerkingen:

  1. Oh, ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat! Succes met de werkbeschrijvingen!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik ben zelf ook zo nieuwsgierig hoe het er allemaal uit zal zien straks...!

      Verwijderen
  2. gaaf joh, ik kijk uit naar je boekje en ga er zeker een bestellen bij je! x

    BeantwoordenVerwijderen