5 november 2013

Lovely birdies and a give-away

have a look at the bird template here
Leuk nieuws! Mijn totebag met de vogeltjes heeft de tweede prijs gewonnen in de DaWanda competitie. Ben er erg blij mee, alle stemmers heel erg bedankt!
De vrolijke vogelslinger op de tas viel bij velen in de smaak en dat bracht me op het idee om nog wat slingertjes te maken, nu gewoon van papier. ‘n Leuk klusje voor regenachtige dagen…
Happy news! My totebag won the second price in the DaWanda competition. I’m very happy with it, all voters: thank you!
The cute birds on the bag were much liked and that gave me the idea to make some more, out of  paper this time. Some crafting for rainy days...

Zelf ook doen?
Wanna try? 
Print het malletje van de vogel uit op stevig papier en knip uit.
Snijd stroken stevig print of gekleurd papier (ik gebruikte vellen scrapbookpapier en dikker papier uit tijdschrijften.) van ca 10 cm hoog en vouw in een harmonicavorm van steeds  8 cm breed, handig om met de achterkant van en mesje een  lijntje te trekken langs een lineaal, dan krijg je een mooi strakke vouw.
Neem met een dun potloodstreepje de mal van de vogel over op één kant van de ‘harmonica’ en knip met een scherp schaartje het vogeltje uit alle lagen. Bij mij lukte steeds 4 lagen het beste. Plak een aantal aan elkaar en je slinger is klaar! Voor op de muur, de boekenplank, op tafel, rond een waxientje, noem maar op. Leuk toch?
Print the bird template on heavy paper. Cut the template out. Cut some strips of heavy, colored or printed paper (I used scrapbookpaper or magazine pages) of 10 cm in height. Fold them in a accordion-shape, each part 8 cm in width. The folding goes very easy and neat when you ‘draw’ a line with the back of a knife first. Trace the template with a pencil on one side of the folded strip and cut the bird with a sharp scissor through all layers. Four layers worked best for me. Tape some garlands together and use them everywhere you like: on the wall,  on a shelf, on the table, around a candle...I think it is fun!


 GIVE-AWAY
De prijs die ik in ontvangst mocht nemen bestaat uit een cadeaubon die ik lekker kan gaan besteden op de leuke site van DaWanda. Heerlijk, allemaal cadeautjes uitzoeken, voor mezelf of voor anderen, best welkom in de komende feestmaand. Omdat ik zelf zo’n mooi cadeau kreeg, vind ik het leuk om ook iets weg te geven….tadaaa…, het prijswinnende tasje, een uniek stuk! Zie jij jezelf al met de vrolijke vogels?? Laat dan een leuk berichtje achter, ik verloot de tas onder de inzenders op 15 november.

The price I won is a gift voucher that I can spend on the DaWanda site. Lovely, choosing all kind of gifts for myself or others, very welcome this coming months. Because I was so lucky to get such a nice price, I thought it nice to give away something too….tadaaa, my lovely birdietotebag, an one of a kind! You like it too??Take a chance and leave a message for me and I will choose a winner on November the 15th.

24 opmerkingen:

  1. Wat een lief gebaar, ik waag graag een kansje voor deze prachtige tas.
    Helemaal terecht dat jij in de prijzen bent gevallen! En ik ben ook toch stiekem wel benieuwd wat jij gaat kopen van de gewonnen bon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tas, ben gek op vogeltjes.
    Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ten eerste gefeliciteerd hoor, tweede prijs! Cool!!
    En aangezien ik dol op vogeltjes ben, heb zelf een voliere, en spot de hele dag door vogels als het enigzins kan, waag ik graag een gokje voor de give-away.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. enne, net even gekeken en ben verbaasd over de 1e prijs. Is natuurlijk persoonlijk :-). Wat mij betreft ben jij nr 1

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi tasje, knap gedaan! Ik doe graag mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me een super leuke tas om mee te nemen naar mijn werk!
    Daar wordt je dag gezellig van!
    Doe dan ook graag mee!
    leuk!
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super zeg. Ik vond je tas gelijk al leuk. Ben dol op vogels en aangezien mijn werktas ook aan vervanging toe is (lees iets te klein) maak ik graag kans op deze leuke vogeltas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vogeltjes, ze blijven leuk waar dan ook op, maar helemaal op jouw geweldige tas, wat een prachtige details!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zag al bij Eline dat je in de prijzen was gevallen. Terecht, maar ik was dan ook helemaal verliefd op jouw tas. Vond hem nog leuker dan de uiteindelijke winnaar. Maar ik ben dan ook dol op vogels en jouw geweldige stiksels. Maar dat wist je al. Enne... jouw give-away komt als geroepen. Ik ging vandaag weer met enkele plastic tassen vol nakijkwerk van de kinderen naar huis. Ik zei nog tegen mijn collega: ik moet een mooie tas hebben, joh! Dus... ik waag een kansje.

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd. Vogeltjes zijn geweldig ik zou het dan ook leuk vinden om mee te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd. Vogeltjes zijn geweldig ik zou het dan ook leuk vinden om mee te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd. Vogeltjes zijn geweldig ik zou het dan ook leuk vinden om mee te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een goed idee om er een give away van te maken! En schattige slingertjes! Succes en plezier met het besteden van je DaWanda voucher(s) :))
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk zeg die vogeltjes, echt schattig. Ik heb een linkje geplaatst voor je give away :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk zeg, de give away! Overigens is de slinger ook echt een idee om te onthouden. Ik doe graag mee voor de tas. Lijkt me geweldig om hiermee rond te lopen en m'n spulletjes in te doen. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk zijn al jullie enthousiaste reacties! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Whieeh, superleeuk dat je tweede bent geworden!! en ik wil wel graag dat tasje winnen :D
    xxliefs je tweede dochter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een hele leuke tas... gefeliciteerd met je tweede prijs en ik zou hem heel graag willen winnen..
    Geke van der Veer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geke, neem je nog even contact met me op over de tas? Dan kan ik m naar je toesturen! Dank je!

      Verwijderen
  19. Echt een leuke tas! Zeker een tweede prijs waard, Gefeliciteerd! Zou ik ook niet erg vinden om te winnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is leuk!! Daar wil ik wel mee gezien worden <3

    BeantwoordenVerwijderen