11 november 2013

Some freestyle stitching gifts

Soms heb je van die dagen dat alles wat je onderneemt dreigt te mislukken, dingen komen niet zo uit je handen als je in je hoofd had, apparaten werken  niet mee…dan komt het erop aan om
a. vooral rustig te blijven(ahum, best een opgave…) en
b. te improviseren.
Sometimes things just don’t work out the way you want it, things don’t cooperate the way had in mind. To stay patient and to improvise is quite a challenge then…

Voor 2 lieve vriendinnen had ik 2 lieve cadeautjes bedacht met een freestyle stitching detail. Cadeautje 1 ging prima, cadeautje 2…nu ja, wat als een kussen-idee begon, eindigde als opschrijfboekje…Hoe dat zo kwam? Ik zal je alle details besparen, maar ’t had te maken met een lockmachine die niet werkte, zwart-wit foto’s die paars uit de printer kwamen, verdwijnstift die niet verdween, kleurencombinaties die niet meer klopten en ja, ook wel wat tijdsdruk…. Uiteindelijk heb ik de ge-freestyle stitchte lijstjes op een opschrijfboekje geplakt, wat ik ooit eerder gekaft had met een ‘ge-tie-died’ stukje stof.  Zo eindigde het niet als mislukking in een hoek, maar gewoon als een fijn cadeau!

sweet pictures, huh? I'm the one on the left, recognize me..?
 For 2 lovely friends I wanted to make 2 lovely presents. Present nr 1 went smoothly, present nr 2…well, what started as an idea for a pillow ended as a notebook…How? I will spare you all the details, but it had something to do with machines that didn’t work, black&white photo’s that turned out purple, erasable pen that didn’t erase, some time pressure and so on… In the end I glued the freestyle stitched frames on a notebook that I already had (and had covered with a piece of tie-dye fabric some time before). So instead of ending up as a failure it became a lovely present after all…!

7 opmerkingen:

  1. Oh, wat mooi! NIks mislukt, gewoon helemaal prachtig. Ik ga het toch eens uitproberen: freestyle stitching. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer als iets niet zo gaat als je zou willen. Gelukkig is het een erg gaaf cadeautje geworden. Knap dat je door bent gegaan en er toch wat leuks van hebt weten te maken. Bij mijn verdwijnt al gauw iets in de prullenbak, zonde!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou helemaal blij worden van deze cadeautjes!!!Soms zijn ben je als maker gewoon te kritisch. Ze zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hayhay!
    Wat een doorzettingsvermogen! De cadeaus zijn prachtig geworden!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms heb je inderdaad van die dagen dat alles tegenzit. Wel vind ik de eindresultaten van beide cadeaus erg mooi, ook al is het misschien niet zo bedoelt. :)
    Nog een dikke proficiat met je 2e plaats bij de 'tote bag competitie' van DaWanda.
    Groetjes,
    Myriam - Mirichou

    BeantwoordenVerwijderen