5 november 2014

Wild embroidery

Steeds vaker valt mijn oog de laatste tijd op borduurwerkjes op zwart/wit foto's. Portretten uit tijdschriften of ansichtkaarten die worden verfraaid met borduursteken tot echte kunstwerkjes.
bron foto's Pinterest
Zo'n idee zet zich vast in mijn hoofd en toen ik tegen dit schattige egeltje op een kussen aanliep - in zwart/wit - was 1+1 snel opgeteld. Nu weet je vast wel dat ik niet zo zwart/wit ben en dat ik graag iets eigens toevoeg aan een bestaand gegeven. Met het borduurgaren van mijn grootmoeders (lees hier hoe ik daar aan kom) borduurde ik dit lieve vogeltje op z'n rug, uit m'n hoofd, zo zonder patroon.
Al doende kwam ik erachter dat je voor mooi borduurwerk enorm veel geduld moet hebben! Wellicht kan ik me beter houden bij freestyle machine embroidery, dat gaat sneller en past beter bij me. Voor wat nieuwe inspiratie bestelde ik een fijn boek: Stitch Draw. Hoop dat ik binnenkort wat werk hieruit kan showen....
I've seen these beautiful embroidered black/white photo's lately and when I came across this cute hedgehog-pillowcase the other day, I ventured into wild hand embroidery. I made this sweet little birdie by heart. While doing that I realized that hand-embroidering takes a lot of time and patience..! Maybe it's best for me to stick to freestyle machine embroidery instead...for some new inspiration I gave myself an nice book: Stitch Draw. Hope to show some work out of it soon...

4 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan, en wat leuk dat je borduurgaren van je oma hebt gebruikt. Heel Zen om zo rustig te borduren. Groetjes, Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Dit vind ik er echt heel mooi!
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het vogeltje is erg goed gelukt, en dat zomaar uit je hoofd! Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gaaf Arda, heb em natuurlijk meteen gepind op mijn embroidery board :))

    BeantwoordenVerwijderen